5 redenen en 5 tips om als zwanger en mama lekker buiten te blijven trainen in de herfst en winter!

We begrijpen heus dat die blaadjes om je oren en de donkere avonden niet altijd uitnodigend zijn om jezelf richting sporten te krijgen… Maar juist in de herfst heeft je lichaam het extra nodig en maakt het je blij!



5 Redenen om als zwangere en jonge moeder lekker buiten te gaan en blijven trainen!

 

  1. Buiten trainen zorgt voor een fit lijf en dus extra weerstand tegen al die ellendige herfst bacteriën.

  2. Samen trainen is een boost voor je mentale gezondheid! Het motiveert om lekker met andere positieve mama’s bezig te zijn dus plan aan het begin van je week je work-out zodat je lekker je jezelf en de ander die workout gunt!

  3. In de herfst en winter zitten we veel meer binnen dan in de andere jaargetijden terwijl juist buiten zijn zorgt dat we (wetenschappelijk bewezen) productiever worden. Daarbij geldt, hoe kouder hoe beter waarbij 0-10gr ideaal is. Kop in de wind en gaaaaaaaaaan dus.

  4. Buiten sporten zorgt voor de aanmaak van positieve hormonen als het gelukshormoon dopamine! Je wordt dus echt een gelukkiger en blijer mens door te gaan en blijven sporten.

  5. In de herfst en winter is de lucht vaak schoner door de wind en regen die de vuile deeltje meeneemt. Dus, adem in, adem uit en geniet!


5 Tips om je outfit winter- en herfstproof te hebben.



Bang voor kou hoef je eigenlijk niet te zijn; onze workouts houden je wel warm! Maarrrrr een fijne workout-uitrusting helpt uiteraard.


  1. Je verliest de meeste warmte via je uiteinden: een lekker muts, warme sokken en handschoenen zijn dus geen overbodige luxe.

  2. Zorg voor stevige en lekker schoenen. Door blaadjes, regen, mos wellicht is de onderlaag soms gladder en dan houden goede schoenen je stabiel. Bovendien is het prettig te checken of ze veel plekken hebben waar ze water en wind doorlaten dan wel je voet juist droog en warm houden.

  3. Een windjack dat ook nog waterafstotend is helpt uiteraard enorm om je lekker warm te houden. Let er wel op dat hij ook goed ademt anders blijft het zweet binnen en wordt je juist nat en koud.

  4. Trek lekker laagjes aan. Zo kun je je altijd aanpassen aan hoe je je op dat moment voelt

  5. Let op dat je zichtbaar bent buiten wanneer het donker is. Knipperende lichtjes om je armen of wellicht een hesje met lichtjes of reflectie, er is vast iets wat jij prettig vindt en je veilig houdt.



Gun jezelf dus de aanschaf van een fijne, goede training-set. Can't wait to see your outfit!


Om je een klein steuntje in de rug te geven om te gaan starten kun je je via deze link aanmelden voor een gratis proeftraining!


Wat is voor jou het belangrijkste kledingstuk tijdens je herfst/winter-training?

  • Een muts

  • Goede schoenen

  • Handschoenen